YARATICI DRAMA HAKKINDA MERAK ETTİKLERİNİZ

  • YARATICI DRAMA HAKKINDA MERAK ETTİKLERİNİZ

  • 24 Ekim 2016

Çocuklar dünyaya sonsuz bir yaratıcılık, bitip tükenmeyen bir merak ile gelirler. Eğitim sistemimizin enbüyük açmazlarından biri olan ezbere dayalı öğrenme ve yaşam koşulları ise çocuğun zihinselgelişimini, yaratıcılığını ve paylaşımcılığını sınırlar.

Yaratıcı Drama, yaratma ile ilgidir. Yaratıcılıklarını ortaya çıkaracak ortamı bulamayanlar buyeteneklerini kullanamazlar. Kendiliğinden oluşmadığında bireye yol göstermek ve onucesaretlendirmek gerekir. Yaratıcı Drama her çocuğun doğuştan gelen yaratıcılığını hareketegeçirmesini sağlar.

Yaratıcı Drama eğitimi tiyatro teknikleri üzerine inşa edilen bir yöntem olup, özünü çocuğun kurduğuoyun ve canlandırma oluşturur. Senarist, rejisör, oyuncu çocuğun kendisidir.

Bireyin kendini en özgür hissedeceği tekniklerle duygularının serbest bırakıldığı; korku, çekinme,suçluluk gibi yaratıcılığı engelleyen yönlerin uzaklaştırılmaya çalışıldığı ve coşkuların yaşandığı ortamoluşturularak, hayal gücünü farklı şekillerde ortaya koyabilmesine, grup içinde de bunlarıpaylaşabilmesine olanak sağlar. Problemleri, olayları gerçek olmayan kontrollü bir ortamdadeneyimlemeleri için fırsat yaratan bu teknikler, bireye “bir başkası” olma şansı vererek farklıdavranışların gözlemlenmesine ve bunların sonuçlarının eğitmenler ile birlikte değerlendirmesineticesinde de rol empati yeteneklerinin geliştirilmesine olanak sağlar.

Yaratıcı Drama, tüm bu özelliklerinden dolayı interaktif bir kişisel eğitim metodu olup yaparak,yaşayarak öğrenme yöntemidir.

8 ay devam edecek olan programımız Yaratı Drama’yı çocuklara eğlence okulu olarak sunmaktır.

Yaratıcı Drama’da Kullanılan Bilimsel Teknikler ve Kullandıkları Alanlar:
Yaratıcı Drama bilimsel tekniklerden ayrı düşünülmez. Eğitimlerin altyapısında pedagojik ve psikolojikteknikler kullanılmaktadır.

Aile ve Çocuk İlişkileri:
Aile ve Çocuk İlişkilerinde ortaya çıkabilecek olası sıkıntılar resim, müzik, tiyatro, senaryo yazmak gibiyaratıcı drama yöntemleri kullanılarak kodlanır ve verilen oyun bazlı çalışmalar ile düzeltme yolunagidilir.

Örneğin, ailede mekan paylaşımı önemli bir konudur. Kardeşler arası yaşanan problemlerin altında,kardeşlerin aynı mekanı paylaşmasının çıktığı, yaratıcı drama eğitmeninin çocuğa sınıfta çizdirdiğiresimlerle ortaya çıkabilmektedir. Eğitmen yukarıda bahsedilen tekniklerle, çocukta tespit ettiğiduyusal (görsel, bedensel, sessel) dışlamaları okuyarak, konu üzerinde çalışır, düzeltme yoluna gider.

Öğretmen ve Çocuk İlişkileri:
Eğitmenlerimiz yaş gruplarına göre eğitim almışlardır. Çocukların davranış biçimlerini bu yaşaralıklarına göre okur, kodlar ve yararlı sonuçlara ulaşırlar. Burada göz önünde bulundurulacak hususeğitmenin öğretmen rolünde olmayıp, oyunun bir parçası ve çocuklardan biri olmasıdır.

Eğitmenler ve Aileler Arasındaki İlişkiler:
Kurumumuz tarafından verilen Yaratıcı Drama Eğitimleri yaş gruplarına göre oluşturulmakta veçocuklar sergiledikleri davranış biçimlerine göre kodlanmaktadır. Kodlama da bizi aşan belirtiler ilekarşılaşıldığında Ayla Algan’ın işbirliği içerisinde olduğu, pedagog-psikiyatr uzmanlarla yönlendirmeyapılır.

Örneğin yaratıcı drama seanslarımızda, kabus gören çocuğun aslında nörobiyolojik bir sıkıntı geçirdiğive bir tiroid ya da guatr sorunu ortaya çıktığı görülmüştür. Bu durum psikolojik olmayıp,nörobiyolojiktir ve ilgili bilim dalları yardımıyla çözülebilecek bir vakadır.

Hiperaktivite belirtilerinde ise fotoğraf çekme sanatı ile geriye dönüş yapıp çektiği fotoğrafıdüşünmesi gibi yöntemlerle geri dönüşü tanıtarak ve egosunu tatmin etmek için çektiğifotoğraflardan sergi açtırarak aldığı sanatsal haz duyumları kendi kendini düzeltir.

Haftalık veya dönemsel tatillerde eğlenceli-hobi mahiyetinde görsel, sessel, bedensel çalışmalar, evödevleri verilerek ve daha sonra okunup kodlanacaktır.

Tüm bunlar ışığında çocuğunuzun farklı bir sorunu olduğunu düşünüyorsanız, çocuktan habersiz veaile-eğitmen arasında gizli tutulması kaydı ile bizimle paylaşmanızı rica ediyoruz.

Bütün bu dersler, araştırmalar altyapısında farklı teknikleri kullanıyor olsa da çocuklar için görüntüsü“hobi ve eğlence”dir. Çocuklarınızla iletişimde “eğlence okuluna gidiyoruz…” gibi ifadelerinkullanılması tavsiye ederiz.

Sevgilerimizle,
İstanbul Drama Sanat Akademisi Sanat Yönetmeni
Ayla ALGAN
  • Masal Drama Atölyeleri

  • 24 Mart 2018
  • 18-36 Ay ve Anneleri Çevreyi keşfetme, sözcük dağarcığını geliştirme, sürekli soru sorma, canlı etkin hareket etme, kendine özel ayrı bir benlik oluşturma, çevresinde gördüklerini isimlendirme isteği evresinde olan 18-36 ay miniklerinize özel ‘Masal ...
  • ZAMANE OYUNU ‘MINECRAFT’

  • 09 Kasım 2016
  • 'Çocukların yapmaktan en çok keyif aldığı şey nedir?' diye sorarsak birçoğumuzun vereceği cevap oyun oynamak olacaktır. Oyunlar çocuğun hayatında en ciddi işi olmaktadır. Çocuklar yalnızca eğlenme amacıyla oynamaz, kendini dener, çevreyi keşfeder, kendini ...
  • İSTANBUL DRAMA SANAT AKADEMİSİ ŞİMDİ DE AKATLAR’DA!

  • 09 Kasım 2016
  • İstanbul’un Yeşilyurt ve Suadiye semtlerinde Netbil Eğitim Danışmanlık çatısı altında 14 yıldır hizmet veren İstanbul Drama Sanat Akademisi, yeni şubesiyle yeni bir adreste daha faaliyetlerine başladı. Ayla Algan’ın sanat yönetmenliğini yaptığı ...